För dig som bor i Västerås är det Lansa du kontaktar i frågor som rör förvaltning och uthyrning.
Vårt lokala kontor
Västerås
Boinformation om din fastighet
På vår sida med lokal boinformation hittar du all information som gäller i den specifika fastigheten du bor i. Till exempel vart du vänder dig om det är fel på tv och bredband eller hissen.
Här hittar du din lokala boinformation.
Serviceanmälan
Serviceanmälan görs enklast via Mina sidor. Här skapar du ett konto på Mina sidor.
Akuta ärenden
Har du ett akut ärende efter arbetstid ringer du 010-26 37 202. I vissa fall kan du behöva betala en avgift om jouren rycker ut. Det gäller de fall som orsakats av din oaktsamhet eller om ärendet utan större problem hade kunnat skjutas upp till senare.
Uthyrning
Lansa sköter uthyrningen av våra bostäder och parkeringsplatser i Västerås. Kontakta oss på 010-148 80 00 eller kundservice@lansa.se.
Hämta eller lämna nycklar
I Västerås sköter FF Fastighetsservice en del av förvaltningen åt oss. Det är hos dem du hämtar ut eller lämnar in dina nycklar.
Första vardagen i varje månad räknas som in- och utflyttningsdag. Från klockan 13 den dagen kan du hämta ut dina nycklar. Om inflyttningsdagen infaller på en lördag, söndag eller helgdag kan nycklarna hämtas tidigast efter kl. 13.00 närmast påföljande vardag.
Kontoret har öppet 13-16.
FF Fastighetsservice
Ängsgärdsgatan 9
721 30 Västerås
Övriga ärenden
För övriga ärenden, tex fel på hissen, bredband/tv, parkeringsöverträdelse, se kontaktuppgifter på den digitala skärmen i ditt trapphus.
Övriga frågor kan du mejla oss, kundservice@lansa.se eller ringa, 010-148 80 00.
Uppsägning hyresavtal
Vill du säga upp ditt hyresavtal gör du det på Mina sidor.