Kundservice
Vi svarar på frågor kring bland annat uthyrning och hyresavisering. Vill du göra en serviceanmälan kontaktar du ditt lokala kontor. Bor du i Umeå gör du en serviceanmälan via Mina sidor.
E-post: kundservice@lansa.se
Vi svarar på e-post skyndsamt, men senast inom 48 timmar.
Telefon: 010-148 80 00
Öppettider: helgfria vardagar 09.00-12.00
På inflyttningsdagar, första vardagen i varje månad, har vi även öppet 13.00-15.00.
Uppsägning
Vill du göra en uppsägning gör du det på Mina sidor.
Postadress
Lansa Fastigheter AB
Box 3035
400 10 Göteborg
Dina hyresavier
Om du loggar in på Mina sidor kan du se dina utskickade hyresavier. Här kommer du till Mina sidor.
Betala hyran
Det är viktigt att hyran betalas i tid. Du betalar för kommande månad senast den sista vardagen i varje månad. Om du inte betalar hyran i tid kan du förlora ditt hyreskontrakt. Hör alltid av dig till oss så fort som möjligt om det av någon anledning skulle bli problem med betalningen.
För att vara säker att hyran betalas i tid kan du använda dig autogiro eller få din hyresavi via din internetbank som e-faktura. Gör du inget av dessa val får du din hyresavi varje kvartal på den e-postadress du uppgav till oss i samband med att du tecknade ditt hyresavtal.
E-faktura
Ett enkelt sätt att betala din hyra är via e-faktura. För att aktivera tjänsten, logga in på din internetbank. Vår samarbetspartner Opalen sköter vår fakturering och därför ska du uppge Opalen Fastighetsförvaltning när du söker på företag att ansluta till e-fakturering.
Autogiro
Autogiro är en kostnadsfri service som innebär att din hyra överförs automatiskt från ditt konto det sista datumet varje månad. Med autogiro kan du vara säker på att hyran alltid betalas i tid. Det du behöver göra är att se till att det finns pengar på kontot ett par dagar innan förfallodagen.