Ett obligatoriskt tillägg för Telia tv, bredband och telefoni på 265 kr tillkommer utöver hyran. I lägenheten finns tv-box med fjärrkontroll från Telia samt en router.
Du aktiverar dina tjänster enklast genom att gå in på www.Telia.se/aktivera för övriga frågor kring dina tjänster kontaktar du Telia kollektiva tjänster på 020–20 20 70. Vid eventuella problem med utrustningen eller tjänsten skall felanmälan göras direkt till Telia.
Låset på din ytterdörr
Information kommer.
Parkering
Intill fastigheten finns det numrerade utomhusplatser. Kontakta oss på Kundservice@lansa.se om du önskar hyra en parkeringsplats/ställa dig i kö.
Förråd
Förråd finns på gården. På Sjöråvägen 16 ligger förråden på vinden.
Insynsskydd balkong
För att hela kvarteret ska hålla ett fint och enhetligt uttryck är det viktigt att eventuella insynsskydd till balkongen följer samma kulör och att de sätts upp på ett likvärdigt sätt.
Balkongavskärmningar/insynsskydd ska utföras med markistyg som träs i zick-zack mellan pinnräcket. Tyget ska vara anpassat till räckets höjd och längd och med fållade sidor. Upphängningen/fastsättningen ska utföras med öljettringar i markistyget och fästas med plastband (buntband) i räcket. Markistyget ska hållas spänt och se prydligt ut från båda sidor.
Markistyget kan väljas mellan två olika kulörer: beige och grå och endast enfärgat tyg får användas. Det är varje enskild lägenhet som bekostar och beställer eventuellt insynsskydd.
Tvättstuga
Gemensam tvättstuga finns på entréplanet. Det finns även en tvättsuga på gården.
Sophantering
Information kommer.
Skötsel av lägenheten
Här kan du läsa mer om hur du tar hand om din lägenhet.
Serviceanmälan
Om du stöter på problem i din lägenhet gör du en serviceanmälan via Mina sidor. Där kan du även ladda upp bilder och du kan följa ditt ärende. Du kan även kontakta vår kundservice, kundservice@lansa.se eller 010-148 80 00.
Mina sidor
På Mina sidor kan du göra en serviceanmälan, se dina hyresavier, ditt hyreskontrakt och du kan göra en uppsägning.