Ditt hus är anslutet till ett öppet stadsnät. Det betyder att du kan välja mellan ett antal leverantörer av tv, bredband och telefoni. Vi har sett till så att du har ett grundutbud med de vanligaste tv-kanalerna – men utöver det bestämmer du helt själv. För att göra dina val kontaktar du Open Universe på openuniverse.se eller på telefonnummer 0770-82 55 55.
Låset på din ytterdörr
Information kommer.
Parkering
Parkeringsplatser finns utomhus. Kontakta Lansa, kundservice@lansa.se, om du vill hyra en plats.
Förråd
Förråd finns i lägenheten eller på gården.
Insynsskydd balkong
För att hela kvarteret ska hålla ett fint och enhetligt uttryck är det viktigt att eventuella insynsskydd till balkongen följer samma kulör och att de sätts upp på ett likvärdigt sätt.
Balkongavskärmningar/insynsskydd ska utföras med markistyg som träs i zick-zack mellan pinnräcket. Tyget ska vara anpassat till räckets höjd och längd och med fållade sidor. Upphängningen/fastsättningen ska utföras med öljettringar i markistyget och fästas med plastband (buntband) i räcket. Markistyget ska hållas spänt och se prydligt ut från båda sidor.
Markistyget kan väljas mellan tre olika kulörer: vitt, grått eller svart och endast enfärgat tyg får användas.
Tvättstuga
Alla lägenheter har tvättmaskin och torktumlare i bostaden. Det finns ingen gemensam tvättstuga i fastigheten.
Sophantering
Information kommer.
Skötsel av lägenheten
Här kan du läsa mer om hur du tar hand om din lägenhet.
Färgkod på väggarna i lägenheten: S 0502-Y glans 7 Milltex
Serviceanmälan
Om du stöter på problem i din lägenhet gör du en serviceanmälan via Mina sidor. Där kan du även ladda upp bilder och du kan följa ditt ärende. Du kan även kontakta vår kundservice, kundservice@lansa.se eller 010-148 80 00.
Mina sidor
På Mina sidor kan du göra en serviceanmälan, se dina hyresavier, ditt hyreskontrakt och du kan göra en uppsägning.