Fastigheten är ansluten till ett öppet stadsnät. Det betyder att du kan välja mellan ett antal leverantörer av tv, bredband och telefoni.
För att göra dina val kontaktar du Umeå Energi (https://www.umeaenergi.se/) på telefonnummer 090-16 00 20 alternativt kundservice@umeaenergi.se. Initialt betalas en engångskostnad till Umeå Energi för anslutningen, därefter väljer du nätets kapacitet och matchar det med den internetleverantören du väljer. Nätkapaciteten kan inte vara lägre än den hastighet du väljer från internetleverantören.
Låset på din ytterdörr
Information kommer.
Smarta brandvarnare
I din lägenhet sitter det en uppkopplad brandvarnare. Vid rök eller snabb värmestegring tjuter brandvarnaren högt. Finns det rök kvar efter 30 sekunder skickas en pushnotis till de som laddat ned appen Tryva och gått med i fastigheten som larmmottagare. Du får då information om brandvarnarens placering och varför den har aktiverats. Här kan du läsa mer.
Parkering
Intill fastigheten finns det numrerade utomhusplatser, med och utan carport/motorvärmare. Kontakta oss på Kundservice@lansa.se om du önskar hyra en parkeringsplats/ställa dig i kö.
Förråd
Till lägenheten hör ett gallerförråd som ligger på vindsvåningen i din fastighet. De är uppmarkerade med lägenhetsnummer (dock utan den första siffran). Medtag och använd eget hänglås.
Insynsskydd balkong
För att hela kvarteret ska hålla ett fint och enhetligt uttryck är det viktigt att eventuella insynsskydd till balkongen följer samma kulör och att de sätts upp på ett likvärdigt sätt.
Balkongavskärmningar/insynsskydd ska utföras med markistyg som träs i zick-zack mellan pinnräcket. Tyget ska vara anpassat till räckets höjd och längd och med fållade sidor. Upphängningen/fastsättningen ska utföras med öljettringar i markistyget och fästas med plastband (buntband) i räcket. Markistyget ska hållas spänt och se prydligt ut från båda sidor.
Markistyget kan väljas mellan två olika kulörer: beige och grå och endast enfärgat tyg får användas. Det är varje enskild lägenhet som bekostar och beställer eventuellt insynsskydd.
Tvättstuga
Det finns en gemensam tvättstuga i fastigheten.
Sophantering
Information kommer.
Skötsel av lägenheten
Här kan du läsa mer om hur du tar hand om din lägenhet.
Serviceanmälan
Om du stöter på problem i din lägenhet gör du en serviceanmälan via Mina sidor. Där kan du även ladda upp bilder och du kan följa ditt ärende. Du kan även kontakta vår kundservice, kundservice@lansa.se eller 010-148 80 00.
Mina sidor
På Mina sidor kan du göra en serviceanmälan, se dina hyresavier, ditt hyreskontrakt och du kan göra en uppsägning.