Ekonomi

Göteborg

På Lansa är det Opalen Fastighetsförvaltning som sköter alla frågor kring din hyra och hyresavi.

Har du frågor kring din hyra och avi

På Lansa är det Opalen Fastighetsförvaltning som sköter alla frågor kring din hyra och hyresavi.

 

Opalen når du på e-post kundservice@opalen.se eller vardagar 9.30-11.30 på telefon 031-799 85 70 .

 

Opalen Fastighetsförvaltning

Box 53098

400 14 Göteborg

 

För övriga administrativa frågor kontaktar du din förvaltare.

 

Dina hyresavier

Om du loggar in på Mina sidor kan du se dina utskickade hyresavier. Här kommer du till Mina sidor.

 

Betala hyran

Det är viktigt att hyran betalas i tid. Du betalar för kommande månad senast den sista vardagen i varje månad. Om du inte betalar hyran i tid kan du förlora ditt hyreskontrakt. Hör alltid av dig till oss så fort som möjligt om det av någon anledning skulle bli problem med betalningen.

 

För att vara säker att hyran betalas i tid kan du använda dig autogiro eller få din hyresavi via din internetbank som e-faktura. Gör du inget av dessa val får du din hyresavi varje kvartal på den e-postadress du uppgav till oss i samband med att du tecknade ditt hyresavtal.

 

E-faktura

Ett enkelt sätt att betala din hyra är via e-faktura. För att aktivera tjänsten, logga in på din internetbank. Vår samarbetspartner Opalen sköter vår fakturering och därför ska du uppge Opalen Fastighetsförvaltning när du söker på företag att ansluta till e-fakturering.

 

Autogiro

Autogiro är en kostnadsfri service som innebär att din hyra överförs automatiskt från ditt konto det sista datumet varje månad. Med autogiro kan du vara säker på att hyran alltid betalas i tid. Det du behöver göra är att se till att det finns pengar på kontot ett par dagar innan förfallodagen.

Blankett för ansökan av autogiro.